Vervangen DVD-RTI door VDO PC5200

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Plaats reactie
pvandersteen
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.04.2013 - 21:36
Locatie: Geleen

Hallo,

Na afgelopen week weer eens in Frankrijk een "Deviation" te hebben gemist en volgens mijn RTI door de velden te hebben gereden ben ik op zoek gegaan naar een vervanging.

Ik heb een nieuwe (oude voorraad) VDO pc4200 met CF kaartjes gekocht, alles nieuw in de verpakking en lijkt compleet te zijn. Deze wil ik nu dus gaan inbouwen op de plek van de oude RTI.

Ik zal het inbouwen hier bijhouden met fotos en vragen. Het is geloof ik al eerder gedaan, echter heb enkele zaken niet kunnen vinden.

Ik wil het volgende hergebruiken:
- TMC antenne
- GPS antenne
- RTI scherm
- IR oog in RTI scherm
- Bekabeling tussen RTI scherm en RTI computer.

Nu heb ik enkele vragen:

1. moet ik een break in box gebruiken of kan ik een composiet converter van VDO gebruiken (dus een video uitgang op de VDO krijgen)
2. Kan ik de volvo stuurbediening gebruiken
3. Ik heb een RSE (rear seat entartainment systeem) met 2 tv tuners, is hier nog iets waar ik rekening mee moet houden? (alles is namelijk aan elkaar gekoppeld achterin.)

Alles wordt in mijn S80 uit 2005 ingebouwd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ad 1; ja. anders gaat je scherm niet omhoog komen.
Ad2; nee
ad3; nee, dat blijft zoals het is, staat los van de RTI zelf, zolang je die computer maar niet geheel afkoppelt.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
pvandersteen
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.04.2013 - 21:36
Locatie: Geleen

OK, dus dat apparaat (break in box) maar bestellen.
IR heb ik niet nodig, ziet er naar uit dat de afstandsbediening werkt via een docking station.
Inmiddels ook al een schema van een S80 Executive met RSE kunnen vinden, dus vanavond puzzelen....
pvandersteen
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.04.2013 - 21:36
Locatie: Geleen

Video break in box bij Volvotech besteld, reis naar Ierland ertussen gekomen. Maar als ik de box heb ontvangen hoop ik dit weekend te kunnen beginnen met de installatie.

Na deze installatie wil ik nog een IMIV voor mijn iphone en ipad inbouwen.
Ik heb nog overwogen om de Imiv te gebruiken voor het beeld van de navi. Echter aangezien ik een input moet selecteren op de radio is dat geen optie. Fotos komen bij het inbouwen.
pvandersteen
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.04.2013 - 21:36
Locatie: Geleen

Vanmorgen begonnen met inbouwen. Als eerste alles op de grond uitgelegd, en ja hoor het eerste probleem!

De VDO heeft blijkbaar nog een extra kabel nodig om aan te worden gesloten op de RTI monitor.

Echter, de uitgang van de VDO is RGB, de break in box van Volvotech is echter composiet. Er staan veel installaties op internet, echter nergens staat dit beschreven, noch waar ik de aansluitingen op de snelheidspuls en versnelligsbak (voor de achteruit) kan maken.

Is er iemand die mij hier verder kan helpen?
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”