Mijn V50 2.0D (2005; 140.000km) heeft nadat de cylinderkop (gescheurd) vervangen is en verder afgemonteerd, last van een fluitende turbo en boven 2000rpm van een grommend/gierend geluid van turbo
Dit effect is er alleen bij extra gas geven en ijlt na op het gasgeven.
Lijkt dus een typisch turboprobleem.
vorige week viel ook koppel weg als turbo inkwam.
De universele garage, heeft nog eens alle turbo aansluitingen nagetrokken, ik heb weer volop trekkracht maar fluiten en gieren blijft aan.
Wie heeft er een oplossing.
V50 2.0D; Turbo fluit en giert
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik denk toch dat de gene die de revisie gedaan heeft zich hier over zal moeten buigen.
Succes iig, ik heb geen pasklaar antwoord helaas. Wellicht de olieleidingen niet goed gespoeld voor ingebruikname en nu lagerschade bij de turbo?
Succes iig, ik heb geen pasklaar antwoord helaas. Wellicht de olieleidingen niet goed gespoeld voor ingebruikname en nu lagerschade bij de turbo?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is blijkbaar een deelrevisie gedaan,ernstige vervuiling in het inlaat traject veroorzaakt deze problemen,vooral na het de en monteren van de verschillende onderdelen van het inlaat gedeelte.
vervuiling wordt veroorzaakt door het egr systeem..
vervuiling wordt veroorzaakt door het egr systeem..
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05.11.2010 - 23:20
Vandaag erachter gekomen dat het wegvallen van het koppel sterk
temperatuur afhankelijk is;
Maandag bij 30° bijna geen trekkracht als turbo (gierend) inkomt.
Dinsdag bij 15° is trekkracht prima
Woensdag (vandaag) 23° ook minder trekkracht, waarbij trekkracht
weer toeneemt in de avond als buitentemperatuur 17° is.
Tevens start de motor niet direct bij aanraken contact.
Wat kan er hiervan afgeleid worden?
temperatuur afhankelijk is;
Maandag bij 30° bijna geen trekkracht als turbo (gierend) inkomt.
Dinsdag bij 15° is trekkracht prima
Woensdag (vandaag) 23° ook minder trekkracht, waarbij trekkracht
weer toeneemt in de avond als buitentemperatuur 17° is.
Tevens start de motor niet direct bij aanraken contact.
Wat kan er hiervan afgeleid worden?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Uit laten lezen eerst is de beste oplossing.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05.11.2010 - 23:20
Wat was er nu aan de hand;
De turbo floot tussen de 1500 en 2000 toeren en begon te gieren (meer mechanisch) boven de 2000 toeren.
Na demontage van de turbo bleek het compressorwiel rondom 2 mm kleiner te zijn geworden, door lagerspeling.
Waar de lagerspeling door ontstaan is, is me niet duidelijk; Vuil in de olie bij de turbo gekomen of turbo tijdelijk geen olie gehad na montage.
case closed
De turbo floot tussen de 1500 en 2000 toeren en begon te gieren (meer mechanisch) boven de 2000 toeren.
Na demontage van de turbo bleek het compressorwiel rondom 2 mm kleiner te zijn geworden, door lagerspeling.
Waar de lagerspeling door ontstaan is, is me niet duidelijk; Vuil in de olie bij de turbo gekomen of turbo tijdelijk geen olie gehad na montage.
case closed