Pagina 1 van 3

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 30.03.2024 - 18:46
door JAAM
De verzekeraar stelt als voorwaarde voor de V 90 met een catalogusprijs van meer dan 80000 Euro dat deze voorzien is van een CCV voertuigvolgsysteem of een CCV terugvindsysteem. De standaard Volvo beveiliging klasse 1 voldoet niet. Heeft iemand hier ervaring mee en heeft Volvo een oplossing?

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 30.03.2024 - 18:58
door Emmevi
Wel een soort gelijke ervaring: heb de verzekering gebeld en vriendelijk aangeven dat ik niet van plan was om zo’n lawaai-alarmsysteem in te laten bouwen en ik op zoek zou gaan naar een andere verzekering. Bij mij resulteerde dat er in dat ik werd doorverbonden naar de acceptatie-afdeling, die hebben mijn schadeverleden en dergelijke bekeken en deze clausule is toen geschrapt.


Kan me (als ik het goed heb) herinneren dat hier ergens op het forum ook genoemd is dat bij sommige maatschappijen de VOC wél voldoende is als volgsysteem.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 30.03.2024 - 19:06
door Ben

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 30.03.2024 - 21:32
door Jers3n
Heb je Volvo on-call? (Icm. Sensus, dus de pre-Google modellen) Dat kun je laten certificeren bij een Volvo-dealer en kan dan mogelijk voldoen als volgsysteem (onze verzekeraar accepteert dat), wel moest er tot de auto 3 jaar oud was èn een klasse 3-alarm èn een volgsysteem zijn (beide gecertificeerd uiteraard). Daarna 1 van beide.
Waarbij het certificaat pas getoond hoeft te worden indien dat nodig is (diefstal dus).

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 30.03.2024 - 21:46
door Urbexpeditie
Emmevi schreef: 30.03.2024 - 18:58 Wel een soort gelijke ervaring: heb de verzekering gebeld en vriendelijk aangeven dat ik niet van plan was om zo’n lawaai-alarmsysteem in te laten bouwen en ik op zoek zou gaan naar een andere verzekering. Bij mij resulteerde dat er in dat ik werd doorverbonden naar de acceptatie-afdeling, die hebben mijn schadeverleden en dergelijke bekeken en deze clausule is toen geschrapt.


Kan me (als ik het goed heb) herinneren dat hier ergens op het forum ook genoemd is dat bij sommige maatschappijen de VOC wél voldoende is als volgsysteem.
Ik begreep dat er ook een soort van verdienmodel verhaal bij de verzekeringsmaatschappijen heerst. Wat jij schrijft over even bellen en aangeven op te stappen hoor/lees je vaker dat het dan plots wel kan.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 30.03.2024 - 23:01
door Jers3n
Mbt. tot alarm en/of volgsysteem (wat m.i. vooral diefstal-risico beperking is) lijkt het mij een iets andere kwestie dan het schade rijden cq. schadevrije jaren.
Nu worden V90 (CC)’s per definitie al niet vaak gestolen (is op www wel een staatje van te vinden), dus vraag is hoe groot het risico (ook voor de verzekeraar) echt is met een V90 T6 (die zal waarschijnlijk uit 2020 of eerder zijn).

Maar wat ik me trouwens ook afvraag, zit er op een auto met nieuwwaarde van + 80K niet een klasse 3 alarm? Dat zal bij een in NL nieuw geleverde auto vaak al een eis geweest zijn.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 31.03.2024 - 08:33
door RZA
Voertuigvolgsysteem is hoger dan klasse 3; 3 volstaat dan niet.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 31.03.2024 - 11:28
door Jers3n
RZA schreef: 31.03.2024 - 08:33 Voertuigvolgsysteem is hoger dan klasse 3; 3 volstaat dan niet.
Dat is bekend, maar de topic starter geeft aan de klasse 1 niet voldoet (dat snap ik want dat is alleen de startonderbreking). Wellicht dat gezien de leeftijd van de auto (is niet nieuw, dagwaarde zal geen +80K meer zijn zeg maar), een klasse 3 alarm wel volstaat.
En vroeg me dus af of die niet al aanwezig is.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 31.03.2024 - 11:43
door RZA
TS geeft toch juist aan dat zijn verzekeraar bij bepaalde cataloguswaarde voertuigvolgsysteem verplicht stelt (waardoor ik veronderstel dat zijn auto die drempel haalt), en hij zegt niet alleen dat klasse 1 niet voldoet? Zie de openingspost.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 31.03.2024 - 11:45
door RZA
Maar snap je punt, als de verzekeraar bereid is af te stappen van eisen op basis van catalogusprijs, en naar dagwaarde kijkt.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 31.03.2024 - 11:47
door Almerev70
Het verschil tussen de een of ander is groot.
Mijn vorige verzekeraar van de V70 waar ik wilde blijven met de V60 had als eis klasse 3 t/m 5 jaar oud bij cataloguswaarde vanaf 60k. Hmmm klasse 3 was gelijk weer 1000 euro extra inbouw.
Toen kreeg ik de tip van Das import kijk bij Frisia verzekeringen, die heeft die eis niet en was ook nog wat goedkoper ook.
Shop ff rond in verzekeringsland!

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 31.03.2024 - 12:27
door Gouwe
Goede tip. ik heb de Volvo nu verzekerd bij Promovendum en hiervoor bij Centraal Beheer. Beide accepteren het Volvo alarm systeem i.c.m. On Call als klasse 4 als ik me niet vergis.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 31.03.2024 - 12:28
door JAAM
Het gaat om een V90 ultimate 2023. 88.000 catalogusprijs. Weet iemand welk systeem daar af fabriek in zit?

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 31.03.2024 - 15:13
door Kick
Kan je dealer dat niet vertellen? Anders iemand vragen hier die via je VIN kan nakijken wat er in zit.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 31.03.2024 - 20:02
door Jers3n
Ah, een T6 recharge, my bad, ik was in de veronderstelling dat het om een ‘gewone T6’ zou gaan. Dan klopt mijn aanname dat hij ouder is dan 2020 natuurlijk niet. Maakt het net ff anders zeg maar….

Kennis van me had een vergelijkbare probleem, die heeft contact gezocht met een vergelijkingssite en gevraagd of er ook verzekeraars zijn die geen eisen stelde en is daar naar toe overgestapt.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 02.04.2024 - 12:04
door Poolrev
JAAM schreef: 31.03.2024 - 12:28 Het gaat om een V90 ultimate 2023. 88.000 catalogusprijs. Weet iemand welk systeem daar af fabriek in zit?
Dat is een check door dealer het handigst welke klasse er op zit. Klasse 3 is achteraf door de dealer te installeren, mocht dit er nog niet op zitten.

Daarnaast is het zeer waarschijnlijke kans dat er Volvo On Call op zit. De dealer kan hier een TV01 certificaat voor uitgeven ook, dan is een los gps volgsysteem niet nodig. Zo is het bij mijn XC90 ook gedaan (gelukkig).

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 04.04.2024 - 14:16
door K75RT
Gouwe schreef: 31.03.2024 - 12:27 Goede tip. ik heb de Volvo nu verzekerd bij Promovendum en hiervoor bij Centraal Beheer. Beide accepteren het Volvo alarm systeem i.c.m. On Call als klasse 4 als ik me niet vergis.
Ha Gouwe, ik krijg mijn nieuwe XC90 niet verzekerd bij Promovendum. Originele cataloguswaarde >€100k voldoet niet aan de acceptatie criteria.... Is jouw auto toevallig <€100k?

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 04.04.2024 - 15:14
door Gouwe
Het is cataloguswaarde i.c.m. het aantal jaren schadevrij rijden toch? Maar inderdaad de mijne is onder de 100K.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 04.04.2024 - 16:50
door K75RT
Gouwe schreef: 04.04.2024 - 15:14 Het is cataloguswaarde i.c.m. het aantal jaren schadevrij rijden toch? Maar inderdaad de mijne is onder de 100K.
Dank voor je snelle bericht, zojuist ook Promovendum gesproken en ze geven aan dat mijn XC90 36 euro boven hun acceptatie threshold zit <_< . Gelukkig wil InShared de auto wel verzekeren. :happy:

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 04.04.2024 - 17:13
door Ben
En Promovendum is voor 'hoger opgeleiden' toch. Dan zou je ook aan een hoger inkomen met een automobiel in een hogere prijsklasse denken.
En dan laten lopen op 36 Euro. #erzijnvandiedingendieiknietsnap