Hydraulisch dak c70.

Plaats reactie
tackle
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 29.12.2007 - 20:00

Heeft iemand een idee, hoe je de olie van het dak bij kunt vullen ? De pomp loopt niet helemaal soepeltjes. Dak gaat perfect dicht, alleen de achterbak blijft soms open staan. C70 2.4i van 2006
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24364
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Mods edit; even verplaatst naar juiste board.

On topic; pas op wat je allemaal met het dak avonturiert, is best gevoelige techniek
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Berichten: 388
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
Locatie: Afferden Gld
Contacteer:

Het probleem dat je beschrijft heeft waarschijnlijk niets te maken met het oliepeil van de hydrauliekolie. Ik adviseer om met dit probleem naar de dealer te gaan.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
tackle
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 29.12.2007 - 20:00

ik ga zeker niet met t dak aan de slag, ik vind t bijna betoverend om te zien hoe dat ding opent. Ik vraag me alleen af of er ueberhaupt olie bijgevuld kan worden.
Ik heb de auto sinds gisteren. Ik heb wel gemerkt da de auto echt bijna waterpas moet staan, voor een goede werking.
Overigens blijft alleen de kofferbak open staan, en hapert t plastic afdekdeel. Ik heb t idee dat daar een tandwieltje niet lekker loopt. Als ik het goed gelezen heb is er maar een motor, die de hele boel aandrijft toch?
En wordt de achterklep en deksel weer bedient door een electromotor?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24364
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ik heb meermalen met bewondering het hele systeem zitten te bekijken. Dat is zo complexdat het mij volledig boven de pet gaat. Geen idee war alle stangetjes, kabeltjes, touwtjes etc heen gaan
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1336
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Misschien inderdaad garage zoeken hiervoor.
Het klinkt alsof ook het waterpas moeten staan gevoeliger is dan normaal.

Sterkte!
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
Gebruikersavatar
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Berichten: 388
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
Locatie: Afferden Gld
Contacteer:

tackle schreef: ik ga zeker niet met t dak aan de slag, ik vind t bijna betoverend om te zien hoe dat ding opent. Ik vraag me alleen af of er ueberhaupt olie bijgevuld kan worden.
Ik heb de auto sinds gisteren. Ik heb wel gemerkt da de auto echt bijna waterpas moet staan, voor een goede werking.
Overigens blijft alleen de kofferbak open staan, en hapert t plastic afdekdeel. Ik heb t idee dat daar een tandwieltje niet lekker loopt. Als ik het goed gelezen heb is er maar een motor, die de hele boel aandrijft toch?
En wordt de achterklep en deksel weer bedient door een electromotor?
Ik vermoed een sensor die opspeelt. Bij de dealer zijn ze er (hopelijk) snel achter.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
tackle
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 29.12.2007 - 20:00

Nou alles opgelost. Via ebay in Engeland een revisiesetje gekocht voor 40 euro. Bestaande ut: 1 flesje olie, (liter is zonde, gebruik je toch niet)
2 o ringen en een nieuw impellertje. Matje uit de auto geschroefd, twee normale boutjes gelost en een pakket van schuimrubber aangetroffen dat droop van de hydraulische olie.
Tie wraps doorgeknipt, en daar was t pompje. Precies dezelfde pomp als in iedere cabrio met hydraulisch dak, zag al gauw dat het oliereservoir op zijn kop gemonteerd was en dat de dop los zat. Tja, dan loopt de olie eruit.....
Pompje uit elkaar gehaald, nieuwe impeller erop, o ringetjes vervangen (was niet eens nodig, maar ja, lag toch bloot) en olie afgetopt nadat ik het reservoir had afgevuld.
Wat denk je? Als een zonnetje, nu alweer drie weken. Dak gaat heerlijk soepel open en dicht, binnen de halve minuut. Pomp loopt netjes en wordt minder warm. Logisch natuurlijk. Oude impeller was van plastic, de nieuwe van gietijzer. Dus, laat je niks wijsmaken door de volvodealer. Die weten er kennelijk net zoveel van als wij. Want, na uitlezen, geen enkele fout meer.....
Terwijl ze begonnen met bedragen waar de honden geen brood van lusten. Sensor kapot. 250 euro, aanstuurmodule stuk 3000 met erin schroeven. Sensor is gewoon een hallsensor! Die kosten bij de conrad nog geen 10 cent per stuk .(en dan zijn ze al duur.)
Iedere doe het zelver kan dit zelf. Bovendien is het de goedkoopste optie. Ik was nooit aan het uit elkaar slopen van het dak begonnen, maar dat het zo simpel zou zijn!
En volgens de dealer was de olie niet bij te vullen, moest een specialist doen. Indien u dit zelf wilt proberen, heb ik wel een handleiding uit vadis. Stelt echt niks voor.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8119
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Mooi dat het weer werkt, maar zomaar beweren dat de dealer niet meer weet dan jezelf en anderen aanraden om niet naar de dealer te luisteren, is wel lichtelijk overdreven denk ik :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
tackle
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 29.12.2007 - 20:00

Laat ik t anders stellen, de dealert verdient graag geld, uitlezen van je auto geeft verder geen specifieke problemen Ik krijg een kostenplaatje voorgeschoteld van meer dan 4500.00 euro.
Als ik t dan in eerste instantie vraag, en de dealer begint een blaartrekkend verhaal dat ik 90 euro per uur kwijt ben, dat de auto naar beesd moet, dat ik rekening moet houden me t een enorm bedrag en ik kan t dan zelf oplossen zoals ik in t eerste gesprek met ze al had gemeld dat ik de olie wilde laten nakijken denk ik dat ik minstens zoveel kennis heb omtrent t uitspuwen van geldsommen in de overtreffende trap. Ik ben lekker voor 45 euro klaar, terwijl de dealer beweerd dat er geen olie bijgevuld kan worden. Slechts de pomp kon worden vervangen. a raison 1450 euro. Dat geeft dan toch te denken.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8119
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Maar om dan na 1 zo een ervaring direct iedereen aan te raden niet meer naar je dealer te luisteren.....

Als mijn dealer me dergelijke uitleg zou geven, zou ik eerst eens een 2e opinie vragen bij een andere dealer.

Er zijn goede en minder goede dealers, net zoals er goeie en minder goeie mensen zijn....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28114
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

BlackcurrantV70 schreef: Maar om dan na 1 zo een ervaring direct iedereen aan te raden niet meer naar je dealer te luisteren.....

Als mijn dealer me dergelijke uitleg zou geven, zou ik eerst eens een 2e opinie vragen bij een andere dealer.

Er zijn goede en minder goede dealers, net zoals er goeie en minder goeie mensen zijn....
+1!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
M&M
2nd Gear member
Berichten: 240
Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
Locatie: Haarlemmermeer

Altijd een goed gevoel als zelf iets lukt. Sommige dingen zijn gewoon goed zelf te doen, deze stap had wel een hoog durf gehalte en dan helemaal leuk als het gewoon goed te doen is.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5

(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)

overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1336
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Wow lefgozer hoor!
Geweldig dat je het voor elkaar gekregen hebt

Heb je geen fotos van de reparatie?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
ceespts
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14.06.2019 - 17:33

ik heb een vraag er is 1 hydrolische cilinder lek van de achterklep. waar kan ik deze bestellen. volvo in Dordrecht doet niets meer met C70
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19528
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dan ga je toch gewoon naar een andere dealer.
Dat één dealer je zegt dat ze niets meer met de C70 doet (is trouwens grote l*l koek van die dealer) hoeft dat niet te betekenen dat dit ook opgaat voor andere dealers.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
C70-T5-Rik
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 11.05.2011 - 16:17
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb deze winter 2 hydraulische cilinders laten vervangen. Weliswaar gebruikte uit Duitsland want nieuwe zijn echt duur. Het bedrijf waar ik het heb laten doen wist ze 2e hands in Duitsland te vinden. Misschien heeft auto Rima wat liggen.
C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
ceespts
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14.06.2019 - 17:33

weet iemand waar je revisie set kan kopen voor de cilinders van de achterklep volvo C70 2007
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19528
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Gewoon bij de dealer. Echt waar. Anders idd kijken bij Volvo demontagebedrijven.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”