telefoonzaken

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
V70GT
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 13.12.2004 - 11:48

Ik heb een ingebouwde telefoon in m'n 082001 V70T.
Vermoedelijk is het een Motorola; de losse hoorn die op de middenconsole zit lijkt er heel sterk op. Ik kan geen SIM info naar het geheugen van de telefoon overzetten. Mijn dealer kan me niet zeggen of een software update zou helpen, maar vertelt er wel leuk bij dat ik die update in alle gevallen zal moeten betalen (Mmppfff.....ja ja ja ...)
Ik denk nu aan het vervangen van de hele telefoon unit voor een nieuwer type, (waarvan men eigenlijk ook niet weet wat die wel en niet kan)
Kortom, electronica en auto's: het is nog een lange weg voordat "men" het snapt, kan uitleggen/verkopen en bereid is SERVICE te verlenen.
Daarom is het maar goed dat er een forum is waar wellicht ervaringen zijn met dit soort zaken ?

2e vraag: Kan ik zelf makkelijk een zwanenhals mic aansluiten ?
Op dit moment gebruik ik de ingebouwde mic in de buurt van de spiegel
maar dat klinkt als een badkamer (zeker als je belt met een GSM die ook zo werkt) .

Alvast bedankt.
Weer "thuis" in de V70 !
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

De kans is heel erg groot dat een nieuwer type telefoon niet kan, er is geen software beschikbaar om de latere ingebouwde telefoon te laten communiceren met de V70.
Het verschil tussen de nieuwe en de oude is te zien aan de plaatsing van de sim-kaart, de oude (grote) zit onder de vloer van de bagageruimte de nieuwe (kleine) zit in het toestel.
De oude zou (mogelijk na softwareupgrade) sim info moeten kunnen kopieren.
Waarom ben je wel bereid om te investeren in een heel andere telefoon en niet in een software update?
De zwanehals microfoon moet wel aan te sluiten zijn op de geintegreerde Volvo telefoon.
V70GT
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 13.12.2004 - 11:48

Bart, bedankt voor je reaktie.
Ik ben best bereid te investeren of te betalen maar zoals ik al schreef:

----) Mijn dealer kan me niet zeggen of een software update zou helpen, maar vertelt er wel leuk bij dat ik die update in allegevallen zal moeten betalen (-----

Vandaar dus, niet zo gek toch ?

Het is overigens wel een nieuwer type want de SIM sleuf zit onder het keypad..

Weet je toevallig ook HOE ik zo'n mic aansluiting benader en omzet
en wat een geschikt type mic is ?
Weer "thuis" in de V70 !
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Er is een originele hoofdsteun met zwanehals voor Volvo's beschikbaar, die is misschien te prefereren boven een universele zwanehalsmicrofoon die je op de a-stijl monteerd (daar moet je hem namelijk door het inflatable curtain heen schroeven)
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

De telefoonunit zit in de eerste productiejaren onder de hoedenplank in de bagageruimte.

Ik heb geen enkele last van een evt. blikkerig geluid. Probeer eens een simkaart van een andere provider. KPN was bij mij de enige die het goed (maar dan ook heeeel goed) doet.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32889
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nog nooit gehoord dat er een Motorola in zat.
Weet wel dat de eerste modellen een Ericsson waren. Vervolgens is halverwege productiejaar 2002 (geloof ik) die telefoon verandert.
Ietsje beter geworden, maar nog steeds super!
Software updates helpen wel goed hoor.

Dealer kan als ze de auto op het systeem zetten zo zien welke software erop zit.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
volvomen-1
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 09.02.2005 - 19:03
Locatie: Z.O. Drenthe
Contacteer:

Wij hebben ook een V70 met ingebouwde tel. met de Sim-card in het dashboard. Ik heb van mijn Nokia 6310i moeiteloos alle namen van de Sim van de Nokia in de Volvo telefoon gezet.

Nadien heb ik gratis een "duo simcard" (Vodafone) gekregen met dus hetzeldfe nummer als de 6310i. Ik heb wel een mic. aan de hoofdsteun, maar vind de losse mics die aan bijv. de Nokia carkits zitten en je aan de hemel kunt plakken beter.

Arie.
V70GT
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 13.12.2004 - 11:48

Zou je mij in het kort kunnen uitleggen via welke menu opties je die kopieeer aktie uitvoert ? Op die manier heb ik misschien een indicatie over het type en geeft dat aan of een software update uberhaupt zin heeft. Zo'n update moet ik in alle gevallen betalen (....) en ze zijn - zelfs op basis van chassinummer en kenteken- niet in staat om te bepalen welk type ik nu heb. Eigenlijk te gek voor woorden want alles zit er vanaf dag 1 in en zou dus ergens gedocumenteerd moeten staan......Alvast bedankt.
Weer "thuis" in de V70 !
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32889
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

vb Nokia: Je zorgt dat alle nummers in je telefoon geheugen staan.

Je gaat op de rechterknop (contacten) dan naar Kopieren dan eerst van Simkaart naar Telefoon. Zo staat iedereen in de telefoon.
Dan doe je de duacard in je Nokia telefoon en doe je Contact>Kopieren> Kopieren van telefoon naar Simkaart.

En dan in de Auto ook alles op het telefoongeheugen zetten, want dat is 10x zo snel als normaal.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Ik hoop dat de telefoonmenuinstellingen hetzelfde zijn gebleven in al die jaren, want daar gaat ie:

toets 7.1: geheugenselectie; van simkaart / van telefoon

toets 7.2: van telefoon naar kaart; een per een / alle nummers

toets 7.3; van kaart naar telefoon; een per een / alle nummers

toets 5.1; fabrieksinstelling herstellen

Misschien kan je het beste eerst 5.1 doen en daarna 7.3.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
dj
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 01.03.2005 - 14:59
Locatie: beek en donk

V70GT schreef:Ik heb een ingebouwde telefoon in m'n 082001 V70T.
Vermoedelijk is het een Motorola; de losse hoorn die op de middenconsole zit lijkt er heel sterk op. Ik kan geen SIM info naar het geheugen van de telefoon overzetten. Mijn dealer kan me niet zeggen of een software update zou helpen, maar vertelt er wel leuk bij dat ik die update in alle gevallen zal moeten betalen (Mmppfff.....ja ja ja ...)
Ik denk nu aan het vervangen van de hele telefoon unit voor een nieuwer type, (waarvan men eigenlijk ook niet weet wat die wel en niet kan)
Kortom, electronica en auto's: het is nog een lange weg voordat "men" het snapt, kan uitleggen/verkopen en bereid is SERVICE te verlenen.
Daarom is het maar goed dat er een forum is waar wellicht ervaringen zijn met dit soort zaken ?

2e vraag: Kan ik zelf makkelijk een zwanenhals mic aansluiten ?
Op dit moment gebruik ik de ingebouwde mic in de buurt van de spiegel
maar dat klinkt als een badkamer (zeker als je belt met een GSM die ook zo werkt) .

Alvast bedankt.

wij hebben vodofone en dit werkt perfect
met vriendelijke groet,

dj
V70GT
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 13.12.2004 - 11:48

[quote="Battlecruiser S80"]Ik hoop dat de telefoonmenuinstellingen hetzelfde zijn gebleven in al die jaren, want daar gaat ie:

toets 7.1: geheugenselectie; van simkaart / van telefoon

toets 7.2: van telefoon naar kaart; een per een / alle nummers

toets 7.3; van kaart naar telefoon; een per een / alle nummers

toets 5.1; fabrieksinstelling herstellen

Misschien kan je het beste eerst 5.1 doen en daarna 7.3.[/quote]

Helaas, het menu van de telefoon gaat niet verder dan 5.x!
Weer "thuis" in de V70 !
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”